Časopis vašega podjetja


Razmišljati tradicionalistično je bližnjica v neučinkovitost. O publikacijah korporacij ne gre (več) razmišljati monolitno, tradicionalistično. Andrej Drapal je partner oglaševalske agencije Pristop in marketinški guru. 

Kakšne trende opažate pri »korporativnih« revijah malih in srednjih podjetij?
Kot velja za medije nasploh, velja tudi za medije korporacij - da jih je več, da se specializirajo, fokusirajo in sledijo trendom razvoja medijskih tehnologij. To pomeni, da se tudi korporacije začenjajo zavedati, da so časi monolitnih revij, ki so gojile lažno upanje, da lahko z enim korakom pokriješ pričakovanja vseh ciljnih javnosti glede vseh vsebin, že davno mimo. Bolje je reči, da takih časov ni nikoli niti bilo.

Kakšen je učinek take revije, če ga primerjamo s klasičnimi oglasi?
Klasični oglas na napačnem mestu z napačno vsebino je uničujoč. Podobno velja za revijo. Za vsako bolezen se najde pravo in - še lažje - napačno zdravilo. Revije sodijo v paleto takih komunikacijskih zdravil. Paleta je zelo polna.

Večina podjetij ne meri učinka oziroma branosti svojih revij. Bi bilo to koristno?
Sam prisegam najprej na kritičnost samih ustvarjalcev in njihovih nadzornikov. Če ti vedo, kaj hočejo, potem je merjenje učinkovitosti manj pomembno. Še posebej v Sloveniji, kjer lahko sposoben urednik v enem dnevu sreča polovico svojih bralcev. Seveda pa je zelo lahko najti nekritično navdušenje nad izdelki, ki so brez fokusa. Tam lahko močno pomaga zunanji pogled agencije.

Kakšne revije so se po vaših izkušnjah pokazale za najučinkovitejše? Z nevtralno vsebino, ki se berejo kot revije za življenjski slog, z oglasi podjetja izdajatelja, tudi z zunanjimi oglasi ...?
Spet je odgovor za vsak primer drugačen. Če govorimo o reviji, ki je namenjena potrošnikom, torej je v funkciji tržnega komuniciranja, gre v smeri življenjskega sloga z oglasi. Vendar je odgovor spet za vsako panogo nekoliko drugačen, turizem ima povsem druge poudarke kot na primer pralni praški. Če govorimo o revijah, ki merijo na VIP, odločevalske in korporativne javnosti, potem so tudi vsebine bolj poslovne. Če govorimo o internih revijah in časopisih, tam seveda ni prostora za oglase in življenjski slog. Seveda pa bom za vsako od teh treh linij našel primer, pri katerem moje teze ne držijo. 

Kakšen nasvet bi dali podjetjem, ki se lotevajo izdajanja revije?
Klasične revije in časopise je treba jemati v paru oziroma sočasno s spletnimi revijami, publikacijami in drugimi oblikami spletnega komuniciranja. Razmišljati o publikacijah korporacij monolitno, tradicionalistično, je bližnjica v neučinkovitost.

Avtor: Ana Cergolj, Vir: Podjetnik, november, 2008

###

Lepa brošura ni dovolj


Kako doseči, da bo publikacija vašega podjetja komunicirala, prepričala in prodajala? 

  • Publikacija je ogledalo vašega podjetja. Zato mora v celoti podpirati vašo poslovno strategijo in vizijo ter poslovne in komunikacijske cilje. Pomembno je, da se v publikaciji zrcali tudi celostna grafična podoba vašega podjetja. 
  • Različne ciljne javnosti govorijo različne jezike. Zaposlene je treba nagovoriti drugače kot dobavitelje, dobavitelje drugače kot kupce. Z eno publikacijo praviloma ni mogoče učinkovito doseči vseh javnosti, ki so pomembne za vaše podjetje. 
  • Cilj publikacije je komuniciranje ključnih sporočil podjetja. Zato skrbno preverite, koliko različnih vsebin je še smiselno združiti v eno publikacijo, in bodite pozorni na obseg.
  • Bodite prepoznavni in dosledni. Naslovnik mora že po naslovnici, formatu publikacije, izbiri pisave in barv vedeti, da drži v rokah publikacijo vašega podjetja.
  • V sliki in besedi. V današnji družbi podob so dobrodošla krajša in jasna besedila, ki dihajo in puščajo prostor tudi fotografijam. Ena sama velika sporočilna fotografija, ki odraža vašo podobo in ponudbo, je učinkovitejša od niza manjših.
  • Preverite, ali je vaš medij sporočilo. S kratko anketo med bralci je mogoče hitro ugotoviti, katere vsebine od ponujenih dejansko preberejo in kolikšna je komunikacijska učinkovitost vaše publikacije. 
  • Vaša publikacija potrebuje urednika. Urednik bo poskrbel, da se bosta v vaši publikaciji zrcalili poslovna strategija in podoba vašega podjetja, da boste uspešno nagovorili ključne javnosti in zgoščeno ter atraktivno predstavili svoje izdelke oziroma storitve. 
Avtor: Damjana Pondelek, Vir: Podjetnik, november, 2008

Ecetera d.o.o.

Motnica 7a
SI-1236 Trzin
Slovenia

telefon: +386 1 600 10 10
e-pošta: info@ecetera.si
www.ecetera.si
To spletno mesto uporablja spletne piškotke. Z nadaljevanjem uporabe spletnega mesta dajete soglasje za namestitev piškotkov na vašo napravo, s katero dostopate do spletnega mesta. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.
Ne strinjam se