Dobra komunikacija je vključena v poslovni model organizacije


Najboljša družbeno odgovorna dejanja so tista, ki so namenjena ciljnim skupinam, ki so hkrati tudi najpomembnejše komunikacijske ciljne skupine podjetja. Vsako poslovno delovanje, ki ni družbeno odgovorno, je za znamko in podjetje škodljivo.

Resnična družbeno odgovorna dejanja ne potrebujejo komunikacijske aktivnosti, ki jim je dodana kot nekakšen privesek. Dobra komunikacija je namreč tista, katere vsebine in orodja komuniciranja so vključeni v poslovni model. Številna slovenska podjetja tega žal še vedno ne razumejo, pravi Andrej Drapal iz agencije Pristop .

Družbena odgovornost kot odpustek
V Sloveniji še vedno prevladuje miselnost, da je družbena odgovornost nekaj, kar se dogaja tako rekoč kot odpustek, torej kot strošek in aktivnost, ki ni del egoistične poslovne politike podjetja. "Zato prevladuje tudi komunikacija, ki je tej tako rekoč nebodigatreba dejavnosti pripeta kot nekakšen dodatek v smislu: poglejte kaj dobrega smo storili," pojasnjuje sogovornik. Ni torej težava v komunikacijah, temveč v samem jedru razumevanja, kaj družbena odgovornost je, kakšna je njena vloga v dopolnjevanju znamčnega in s tem poslovnega modela organizacije, ocenjuje Drapal.

Komunikacija kot sestavni del poslovne aktivnosti
Po sogovornikovem mnenju je vsaka komunikacija, ki se poslovni aktivnosti dodaja kot nekakšen privesek, poslovno nepotrebna. "Vsaka poslovna aktivnost, ki ni družbeno odgovorna, je za znamko in podjetje škodljiva, in vsaka aktivnost, ki ni holistično izpeljana tako, da je integralni del te poslovne aktivnosti tudi primerna komunikacija, je zgrešena in prinaša negativne rezultate," dodaja Drapal. Vprašanje uporabe orodij je po njegovih besedah vprašanje poslovne strategije, katere del je tudi komunikacijski segment. "Dobra komunikacija je tista, katere vsebine in orodja komuniciranja so vključeni v poslovni model," pojasnjuje.

Družbeno odgovorni za ciljne skupine
To pomeni, da ni mogoče kar vnaprej reči, kateri šopek komunikacijskih orodij naj določeno podjetje uporabi. "Najboljša družbeno odgovorna dejanja so tista, ki so namenjena ciljnim skupinam, ki so hkrati tudi najpomembnejše komunikacijske ciljne skupine," svetuje Drapal. Kadar to uspe, potem sploh ni treba izvajati vzporednega komuniciranja, saj je podjetje že z aktivnostjo samo namreč uresničilo tudi komunikacijske cilje.

 "Če smo denimo dogradili igrišče lokalni šoli, ker so bili starši, ki so zaposleni v našem podjetju, nesrečni, ker se otroci v prostem času niso imel kam dati, potem ob ustrezno podprtem komuniciranju same funkcionalnosti niso potrebni samopromocijski komunikacijski dodatki," opisuje sogovornik.

Stroški so gledani relativno
Kadar družbeno odgovornost razumemo tako, tudi o stroških, ki naj bodo zanjo namenjeni, skoraj ni treba govoriti. Vzemimo za primer podjetje, ki ima v poslanstvu svoje znamke zapisano, da je njegova širša družbena korist, da pripomore k zmanjševanju obremenjevanja okolja. "Potem bo v očeh tistih, ki skrbijo za distribucijo poslovno upravičenih vlaganj, znesek, ki ga bodo porabili za s tem povezane aktivnosti, manjši, kot če bi se odločali za družbeno aktivnost kar tako," prikazuje Drapal.

Napak pri doseganju družbene odgovornosti tako po besedah sogovornika ne moremo iskati v komunikacijah, ampak v poslovnih odločitvah. Če se namreč neka družba nesistematično odloča za metanje sredstev v različne smeri, gre pri tem za poslovno neupravičen strošek in je vsak strošek previsok. Če pa družba načrtno gradi svojo odgovornost v skladu s strategijo svoje znamke, potem bo nenadoma zelo težko ločiti sredstva, ki so namenjena družbeni odgovornosti od sredstev, ki temu niso namenjena. "Nenadoma bodo vsa poslovna sredstva v funkciji družbene odgovornosti," končuje Andrej Drapal.

Vir: Finance.si

Ecetera d.o.o.

Motnica 7a
SI-1236 Trzin
Slovenia

telefon: +386 1 600 10 10
e-pošta: info@ecetera.si
www.ecetera.si
To spletno mesto uporablja spletne piškotke. Z nadaljevanjem uporabe spletnega mesta dajete soglasje za namestitev piškotkov na vašo napravo, s katero dostopate do spletnega mesta. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.
Ne strinjam se