KAKO vam lahko pomagamo?


Iz splošne predstavitve naših dejavnosti in predstavljenih referenčnih projektov je težko ugotoviti, če znamo in zmoremo pomagati tudi vam. Pišite nam, predstavite svoj problem, želje ali pričakovanja in skupaj bomo ugotovili, kakšne so možnosti za sodelovanje.

Pišite nam »

Digitalni fotoaprat in digitalne fotografije


Digitalni fotoaparati uporabljajo za zajem fotografij namesto filma, digitalno tipalo (senzor) z določeno ločljivostjo. Od ločljivosti tipala (senzorja) je odvisna dimenzija končne velikosti fotografije, s tem pa tudi namen uporabe takšne fotografije. Trenutna ločljivost tipal v profesionalnih SLR aparatih se giblje med 8 in 24 milijoni slikovnih pik. Kakovost in ločljivost sodobnih cmos in ccd senzorjev je v določenih pogledih že presegla kakovost zapisa, ki ga je mogoče digitalizirati iz filma Leica formata 24x36mm.

Dva osnovna formata zapisa digitalnih fotografij sta:

JPG format zapisa, ki s pomočjo posebnih algoritmov skrči velikost digitalnega zapisa, pri tem pa se izgubi kakovost detajlov in barvna globina fotografije. JPG format shranjuje fotografije samo v 8 bitnih barvah v RGB barvnem modelu. Glede na potrebe se mu da določiti stopnjo kompresije podatkov.

RAW format ali goli format zapisa fotografije je numerični zapis vrednosti posamezne slikovne pike na tipalu, v času zajema posamezne fotografije. S pomočjo računalnika in zapisov o nastavitvah aparata med fotografiranjem, ki so zapisani v RAW formatu, fotografije pozneje poustvarimo na računalniku.

Prednost tega formata je, da nima vnaprej definiranega barvnega profila, ki pa ga lahko določimo pozneje glede na uporabo fotografije. RAW zapis izkorišča nominalno barvno bitno globino tipala, ki lahko pri nekaterih aparatih znaša med 12 in 16 biti na barvo v RGB barvnem modelu. Fotografije zapisane v RAW formatu so precej bolj primerne za poznejšo obdelavo, saj lahko s posebnimi programi za obdelavo RAW fotografij, popravimo napake v nastavitvah beline, ter do neke mere tudi ekspozicije. RAW format je v primerjavi z JPG formatom nekaj podobnega, kot je negativ film v primerjavi s končno razvito fotografijo. Sodobna praksa narekuje uporabo RAW formata predvsem zaradi polnega izkoriščanja potenciala opreme, čeprav je končna fotografija običajno v JPG formatu, pa so bile korekcije na fotografiji narejene v brezizgubnem RAW formatu. Kljub vsem korekcijam, ki smo jih naredili v RAW formatu, pa imamo vedno možnost, da fotografijo vrnemo v prvotno stanje brez izgub.

Upoštevanje teh dejstev močno pripomore k boljšemu končnemu rezultatu. Fotografski proces pa zajema še veliko več kot samo poznavanje formata zapisa fotografije.
Fotograf mora pri svojem delu detajlno poznati delovanje digitalnega aparata, ter njegove zmožnosti.

Pojmi kot so: format zapisa, barvni prostor, barvna globina, barvna nasičenost, barvna intenzivnost, odtenek,  dinamični razpon, korekcija beline, ekspozicija in histogram, digitalna ostrina, digitalni šum, visoke iso nastavitve … in še mnogi drugi, predstavljajo danes poleg vseh tradicionalnih fotografskih izrazov, osrednji del fotografskega besednjaka.

Samo temeljito poznavanje celotnega digitalnega fotografskega procesa, ter obilo izkušenj pri delu, tako med samim fotografiranjem, kot pri nadaljnji obdelavi na računalniku, lahko zagotovi korekten fotografski izdelek.

Vsekakor pa je kljub vsem spremembam v sodobni fotografiji, še vedno fotograf tisti, ki naredi fotografijo in ne oprema, ki jo uporablja.


Ecetera d.o.o.

Motnica 7a
SI-1236 Trzin
Slovenia

telefon: +386 1 600 10 10
e-pošta: info@ecetera.si
www.ecetera.si
To spletno mesto uporablja spletne piškotke. Z nadaljevanjem uporabe spletnega mesta dajete soglasje za namestitev piškotkov na vašo napravo, s katero dostopate do spletnega mesta. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.
Ne strinjam se